سنبھل غے چلو
چھوٹا جانوراں ناں جے
کدے ندی پار کرنی وے تے اُو پانڑیں وچ تیزی نال چل غے نکل یائیں۔ پر ہاتھی جس ویلے ندی
پار کرے تے اُو تیز چلیا غے بجائے ہر قدم اوپر رُک رُک غے چلے۔ اُو ہر قدم بہت
احتیاط نال رکھ غے ندی پار کرے۔ اس فرق غی
وجہ یا ہے کہ لوہکا جانوراں ناں کوئی خطرو نیں ہوتو کہ پانڑیں تیں تَھلے مِٹی نرم
ہے یا سخت ، انہاں غو ہلکو پُھلکو جسم آسانی
نال لنگ یاہے۔ پر ہاتھی غو جسم بہت
بڑو تے وزنی وے ۔ پہاری جسم غی وجہ تیں اسناں یو خطرو وے کہ جے کدے پانڑیں تیں
تھلے مِٹی نرم ہوئی تے اس غو پیر اس وچ پھس یاہے غو، تے اس واسطے مشکل ہو یاہے غی۔
یاہی وجہ ہے کہ ہاتھی جس ویلا توڑی دیخ ناں لیئے کہ پانڑیں تیں تھلے مِٹی مضبوط ہے
اُو قدم اگے نیں بڑھاتو۔ دوئی گل کہ ہر قدم اوپر اُو اپنڑوں پورو وزن نیں باہتو بلکہ ہلکو قدم رکھ غے پہلیوں اُو
نرمی تے سختی ناں دیخے فئیر جے کدے زمین سخت وے تے تاں اُو اپنڑوں پورو بوجھ باء
غے اگے لنگے۔
یو طریقو ہاتھی ناں
کس نیں سکھایو ہے؟ جواب ہے اللہ نیں۔ اس غو مطلب ہے کہ ہاتھی غا اس طریقہ ناں خدائی
تائید ہے۔ اس غو مطلب یو ہے کہ جے کدے راہ
وچ کوئی خطرو وے تے تاں اس طرح نہ ٹریو جائے جس طرح بے خطر رستاں اُوپر آدمی ٹُرے بلکہ پر قدم سمال
سمال غے بائے، "زمین" غی سختی غو اندازو کر غے اگے لنگے۔
بندہ ناں اللہ نیں
ہاتھی کولوں زیادے عقل دتی ہے۔ جِت بارود غو ذخیرو وے اُت اُو دیا سلائی نیں
بالتو۔ جس ٹرین وچ پٹرول غا ڈبہ لگا وا ویں ، اس غو ڈرائیور بے احتیاطی نال شنٹنگ
نیں کرتو۔ پر اِسے اصول ناں لوک سماجی زندگی وچ پھُل یاہیں تے اُو طرح طرح غا
حالات پیدا کرتا رہیں۔ سماج غے وچ کِتے "کچڑ" وے تے کِتے "پٹرول"، کِتے "کنڈا" ویں تے کِتے " کھڈا"۔ عقل مند اُو ہے جیہڑو اس قسم غا سماجی مسلاں تیں
کنی کترا غے نِکل یائے نہ کہ انہاں وچ
الجھ غے اپنڑیں راہ کھوٹی کرے۔
جس آدمی غے سامنڑیں
کوئی مقصد وے اُو راہ غا مسلاں وچ نیں الجھتو کیونکہ اُو جانڑے کہ انہاں مسلاں وچ
پے غے اُو اپنڑاں مقصد تیں دور ہو یائے غو۔ بامقصد آدمی غی نظِر سجے کبھے نیں ہوتی
بلکہ سدھی وے۔ اُو صرف اپنڑیں منزل دَر دیخے ناں کہ وقتی بے مقصد کاروائیاں دَر ،
اُو حقیقت غی نسبت نال چیزاں ناں دیخے ناں کہ ذاتی خواہشاں غی نسبت نال۔
کتاب: راز حیات، مصنف: مولانا وحید الدین خاں، گوجری مترجم: ابرار حسین گوجر
مچ سونڑوں ترجمو کیو ہے تے انتخاب وی عمدہ ہے،
جواب دیںحذف کریںسبق آموز۔